7-feb-2023

Sortimo gaat voor klimaatneutraal met de nieuwe CO2 neutraal geproduceerde FlexRack 2.0 bedrijfswageninrichting

Sortimo, marktleider voor bedrijfswageninrichting en intelligente mobiliteit oplossingen, stelt zichzelf een ambitieus doel: een volledig klimaatneutrale productie vanaf 2025 op de productie locatie van het hoofdkantoor in Zusmarshausen in Duitsland.
Met de introductie van FlexRack 2.0 zet Sortimo nu al een grote step in deze richting. De CO2 neutraal geproduceerde bedrijfswageninrichting, gemaakt van gerecycled materiaal, is speciaal ontworpen om tegemoet te komen aan de behoeften van pakketbezorgers. Het systeem biedt gebruikers maximale flexibiliteit in combinatie met ultieme veiligheid tijdens de werkdag. Het helpt organisaties bovendien hun CO2 voetafdruk te verkleinen, door te kiezen voor een product dat op klimaatneutrale wijze is geproduceerd.
Pakketbezorgers profiteren van een steeds grotere volumegroei van de distributie van pakketten, die in opdracht van retailers en consumenten moeten worden bezorgd. Tijd is een belangrijke factor in deze branche. Pakketbezorgers willen daarom geen kostbare minuten verliezen tijdens het laden en lossen. Een overzichtelijke en goed georganiseerde laadruimte is hierbij cruciaal, omdat het flexibele gebruik van de laadruimte en een juiste indeling van de pakketten de zoektijden verkort, waardoor de productiviteit van de pakketbezorgers wordt verhoogd. En dit is precies waar het nieuwe FlexRack 2.0 tot zijn recht komt. De staanders van het systeem worden aangepast naar de contouren van het voertuig en de legborden worden op maat besteld. Hierdoor wordt de volledige laadruimte optimaal gebruikt. De opklapbare legborden kunnen bediend worden met één hand, wat het werken in de laadruimte eenvoudiger en flexibeler maakt. De lading wordt  bovendien eenvoudig vastgezet met behulp van het geïntegreerde ProSafe ladingbeveiligingssysteem, zodat de lading veilig vervoerd wordt.

Sortimo gaat voor een CO2 neutrale productie
Sortimo is zich zeer bewust van haar verantwoordelijkheid voor het milieu en de samenleving. Daarom zijn er richtlijnen en gedragscodes opgesteld, die de norm formuleren voor maatschappelijk verantwoord en milieubewust gedrag binnen de onderneming. Het doel is ambitieus: Sortimo is op weg naar klimaat- en koolstofneutrale productie in haar enige productielocatie in Zusmarshausen (Duitsland). Dit doel moet onder andere worden bereikt door productontwerpen van materialen met een laag koolstofgehalte, energie efficiëntie fabriek door slim energiebeheer in combinatie met het Sortimo Innovatie Park, alsook door opgewekte energie uit natuurlijke bronnen. Op basis hiervan zal Sortimo voortdurend internationale en externe maatregelen nemen, die bijdragen aan het bereiken van dit doel. Tegelijkertijd wordt rekening gehouden met de wisselwerking tussen efficiëntie en duurzaamheid van het bedrijfsproces binnen Sortimo.