16-nov-2023

Sortimo presenteert de vernieuwde SR5 bedrijfswageninrichting: Ultra lichtgewicht en extreem sterk!

Om de groeiende vraag van klanten naar duurzame en innovatieve producten en diensten te beantwoorden, blijft Sortimo continu investeren in het optimaliseren van het product assortiment. Daarom heeft Sortimo haar innovatieve SR5 bedrijfswageninrichting nog verder geoptimaliseerd om klanten de mogelijkheid te geven nóg productiever te zijn!  Met de vernieuwde SR5 reduced to the max bedrijfswageninrichting, brengt Sortimo dé bedrijfswageninrichting van de toekomst op de markt! De SR5 reduced to the max bedrijfswageninrichting is gebaseerd op een gepatenteerde hybride constructie,  zoals succesvol toegepast in de auto-industrie. Deze ontwikkeling combineert een zeer lichtgewicht aluminium constructie met ijzersterke gecoate stalen onderdelen. Stalen onderdelen worden gebruikt op plaatsen met een hoge belasting, zodat de veiligheid gegarandeerd is.
Ultra lichtgewicht
Sortimo heeft voor de verdere ontwikkeling van deze vernieuwde  SR5 reduced to the max bedrijfswageninrichting  gekozen om de overstap te maken naar een 100% recyclebaar, ultralicht én tegelijkertijd ijzersterk aluminium, dat ook wordt gebruikt in de lucht- en ruimtevaart. Hiermee wordt een gewichtsreductie van 25% ten opzichte van de oorspronkelijke SR5 bedrijfswageninrichting behaald, zonder afbreuk te doen aan de veiligheid! Hiermee is deze bedrijfswageninrichting de lichtste in de markt! Alle andere voordelen van de SR5 bedrijfswageninrichting, zoals maximaal gebruik van de laadruimte doordat het ontwerp wordt aangepast aan de contouren van het voertuig blijven natuurlijk ongewijzigd, net als de prijs.  De SR5 reduced to the max bedrijfswageninrichting  is dus niet alleen veel lichter, maar ook zeer efficiënt zonder en economisch aantrekkelijk. Daarnaast blijft de systeemcompatibiliteit met producten van andere fabrikanten middels het Sortimo EcoSysteem natuurlijk ook geïntegreerd.
Door het lagere gewicht is de vernieuwde SR5 reduced to the max bedrijfswageninrichting bij uitstek geschikt voor elektrische bedrijfswagens én fossiel aangedreven bedrijfswagens:  Door het lagere gewicht ontstaat er een hoger laadvermogen, wat een groot voordeel is voor berijders van elektrische bedrijfswagens, die worden geconfronteerd met het toegenomen gewicht van hun elektrische voertuig. Tegelijkertijd verlagen klanten met fossiel aangedreven voertuigen het brandstofverbruik, waardoor de CO2-uitstoot en de brandstofkosten afnemen.

Over Sortimo
Sortimo is 's werelds toonaangevende fabrikant van bedrijfswageninrichtingen en biedt producten en diensten op het gebied van mobiliteitsoplossingen met als doel een zeer efficiënte en professionele mobiele werkomgeving mogelijk te maken. Sortimo streeft in haar bedrijfsbeleid het beperken van hulpbronnen na en heeft als doelstelling om tegen 2025 een klimaatneutrale productie te realiseren en daarmee haar verantwoordelijkheid ten aanzien van klanten, samenleving en milieu te kunnen vervullen. Het bedrijf heeft het internationale hoofdkantoor en enige productieplaats in Zusmarshausen, Duitsland, waar 1300 personen werken. Sortimo is een internationaal bedrijf met aanwezigheid in meer dan 35 landen. In Nederland heeft Sortimo een landelijke dekking met 11 ProPartners en 3 eigen vestigingen.